April 5, 2011

ceritera chinta zaman muda mudi:)

 


hari ini aku rasa nak cerita sikit pasal pengalaman aku.pengalaman apa?pengalaman berchinta?ceh,bercinta pun tak pernah; pengalaman memasak? semua orang ada pengalaman tu kot.
dah tu? aku nak cakap pasal pengalaman aku lepas habis SPM.
rasa macam nak tulis panjang sikit untuk entry kali ini.

hehehe

okeh,aku dulu budak MRSM. mrsm mane??hehe..mrsm aku tak femes pun,bukan bitara jugak. waktu aku masuk dulu,mrsm aku baru bukak.kira aku ni budak 3rd batch yang akan ambil spm.nvm lah benda tu.
mula-mula aku excited gile lah kan nak masuk mrsm.sebab masa lepas UPSR dulu,aku teringin gile nak masuk boarding school ni.tapi tak dapat.sedih dowh.:(
lepas habis je PMR,n result aku pun ok,memang harus lah aku apply masuk asrama.dah dulu kata tergedix-gedix kan.aku macam tak realize la kehidupan asrama ni macam mana.waktu tu, aku tak faham lagi maksud so callled "homesick". aku tak tahu lagi betapa susahnya nak berdikari sendiri, nak sesuaikan diri lagi. dalam kepala otak akku ni just ingat nak masuk asrama sahaja. fullstop.

but then,bila masuk asrama, first week mase orientation tu aku ok lagi.tak ada homesick apa pon.sebab excited lagi kot.
tapi lepas tu,mula ah perangai.aku dah start homesick. bila aku homesick aku demam.bila aku demam aku tak boleh study.haiyaaak.masa aku form 4,1sem and second sem aku dapat teruk gila pointer.second sem mase form 4 lah paling teruk kot.aku dapat below 2.5.perrrrgh!rasa macam bodoh gila aku.
and bila setiap kali cuti,aku mesti cakap kat mak aku,nak keluar dr mrsm.aku tak boleh study.tak tahan lah duduk asrama. macam-macam alasan aku.tapi yelah,mana mak aku nak bagi keluar.ko duduk la situ sampai habis sekolah.huwaaaaaaaaaaaaaa!

tapi itulah yang paling terbaik buat aku.kalau aku keluar dari mrsm dulu,ntah ape lah aku jadi kan.boleh jadi aku tak suka sesuatu,tapi itulah yang terbaik.Allah lebih mengetahui.
actually,aku tak de lah terus boleh improve sampai dapat flying colors masa spm dulu.





hahahahahaaha


aku dapat sumber inspirasi.by the end of form4.aku jumpa inspirasi aku.terus tak jadi nak keluar asrama.terus bersemangat waja. terus bercita-cita tinggi.waah!hebat jugak sumber inspirasi ni eh.


siapakh?ke apakah sumber inspirasi ni??

tiba-tiba rasa macam nak buat part 2 pulak.tunggu lah sambungannye ye.aku nak pergi basuh kain.cheeewah.nak cakap ko rajen ah?setakat basuh kain,budak 4 tahun pun bole buat...muahahahaha:P



p/s: ini bukan pengalaman lepas spm daa.

No comments:

Post a Comment