April 29, 2012

colloquium ukm 2012


Assalamualaikum~

last month ( 28th march 2012) aku pergi colloqium UKM dekat Bangi. pergi sebab nak tengok how student UKM present their research project. kali ni UKM buat dalam Dewan Canselor Tun Abdul Razak and if im not mistaken ni first time buat dekat dewan canselor, sebelum ni buat dekat faculty dental yang dekat hkl. if aku tak salah la.

agak grand, sebab bukan MAHSA je yang datang, ada IMU, UM, USIM and few U lain. tak ingat dah sebab cerita ni dah sebulan lepas, bru nak update kan.HAHA.

dari mahsa cuma hantar 5 orang wakil, aku, izzati, archanaa, darshini and ashanti.semua budak class aku.hehe
awal-awal masuk dewan.
archanaa, ashanti, darshini.:)











event start pukul 9 am. aku masuk dewan terus and tengok oral presentation. sebab tengok oral presentation aku tak sempat tengok poster presentation.juz boleh tengok poster jelah.HAHA.

oral presentation je ada 15 groups semuanya.heh, nak compare dengan mahsa, ada 6 group sahaja ok.

lepas tu untuk poster presentation pun ada 15 groups. yang lainnya, dekat mahsa ktorang kena buat oral and poster sekali.tak asingkan. and each group ada 3-4 orang. heh, nak buat group banyak- banyak pun macam lah class aku ramai sangat kan studentnya. fyi, class aku hanya ada 22 orang sahaja.

lunch

persembahan by year 3 ukm student.hehehe:P










dekat mahsa kena present research project time year 4 tapi untuk ukm, 5th year baru present.

overall oral presentation ada yang bagus, slides menarik, nampak professional, the way they dress pun bagus, english ok, and most important diorang tahu apa yang diorang present. but still, tak semua bagus. ada yang macam lost. nak present pun nampak tak confident, and part paling takut sekali time Q & A. aih, aku pun paling takut time nih.




poster pun menarik, colorfull, informative and compact. aku tak ada la baca each and every poster tu. aku baca apa yang menarik and berkaitan dengan topic research aku. cari idea nak buat poster.hueheuehue.
gemok.pipi tembam.sepet.


antara poster

disebabkan colgate jadi sponsor untuk event kali ni, haruslah dapat free gift kan? haha. sempat la jugak kutip barang-barang free. nanti boleh bagi dekat patient atau pakai untuk sendiri.hehe.


barang free. :D

owh, ada jugak dari sensodyne.tapi tak se heaven colgate.



yang tak best nya aku kena diarhea. huwaaa.:(

actually, malam sebelum tu aku pergi makan sizzling dekat foodcourt midvalley. balik tu dah rasa tak sedap perut. pagi, around 2 am tu aku terjaga sebab perut memulas-mulas sangat. memang terus serbu toilet lah kan.bukan setakat diarhea, aku siap vomit lagi.euwww!

lepas tu ada lah beberapa siri ulang alik ke toilet. aku ingat pagi tu akan okay, sebab selalunya bila kena diarhea, lepas 5 6 kali tu ok dah. rugi lah if tak dapat pergi ukm kan. aku pergi jugak. sekali sepanjang dekat ukm, banyak kali aku ulang alik.:(

penaaaat. thanks izzati sebab sanggup teman aku ulang alik ke toilet.HAHA.

balik tu archanaa bagi aku ubat and lepas makan baru okay. virulence sungguh bacteria kali ni.HAHA.

ni nak cerita pasal colloquium ke diarhea?

antara topic untuk oral presentation:

a) antibacterial activity of mysticafragrans against oral pathogens
b) accuracy of crown adaptation with different impression technique
c) canal preparation between Protaper and Reciproc rotary systems in mandibular molars using micro computed tomography
d) Dental ukm graduates' self reported performance of tobacco cessation activities.
e) expression of p53 and p 16 at tumour invasive front in oral squamous carcinoma.

tajuk yang (e) tu izzati kempunan tak dapat tengok sebab kena teman aku ke toilet.hehe

banyak topic yang involve high tech instruments.huhu. topic untuk prosthetic tak banyak sangat. ada 2 je kot.

overall memang menarik, dapat belajar dari orang luar especially untuk mahsa yang baru setahun jagung ni. jugak untuk aku yang bakal nak present bulan june ni.cuak.

nak balik dah.bye ukm.semoga ketemu lagi.:')



p/s: ada student ukm sini?hehe.hi!

till now, bye!



No comments:

Post a Comment