September 29, 2013

kisah mat yo dan bini mat yo

Assalamualaikum~

aku tak puas hati betul dengan mat yo dan bini mat yo.

ye, sangat tak puas hati.

rasa sungguh kurang sopan (biadap) bila layan orang yang lebih tua macam tu. aku pun tak nak la judge lebih-lebih memandangkan kita pun tak tahu full story.

tapi part yang bini mat yo maki tu sangatlah tak patut.

mana adab dan tata susila seorang perempuan?

aku pun tak da lah nak kata sopan sangat, tapi especially bila dengan orang yang lebih tua, dengan lecturers, staffs,cikgu or sape-sape yang memang lebih tua dari kita haruslah hormat kan. even dengan senior or akak-akak yang tua setahun pun bagi aku perlu ada rasa hormat tu.

and apa yang mat yo buat? tak buat apa.

patutnya sebagai seorang suami die kena terus sepak je bini dia tu (eh, ter-over pulak). haha.

sape yang dayus tah sekarang ni?

well, peranan suami sangat lah penting nak bimbing isteri. so that isteri tak jadi macam ni.

aku harap aku tak ada lah memalukan suami aku bila dah kahwin nanti. eh.hehe

tapi part yang aku tak suka lagi bila dekat fb terus ada page kami benci bini mat yo. waktu aku usha td dah 72k likes.

eh hello? common lah.

kenapa sampai nak buat page bagai ni? dah tu admin siap post gamba-gamba merepek, and ramai pulak rakyat malaysia ni comment yang 'membina' sangat.


aku tahu kita semua marah. tapi bagi aku, tak payah la sampai nak buat page tu. macam 'hey, jom kutuk/benci bini mat yo beramai-ramai'.

buat tambah dosa je.

tak sukaaaa lah .

mungkin sekarang dia kasar, tak sopan tapi in d future mana tahu dia berubah? so, bersangka baiklah dengan bini mat yo walaupun sekarang dia sangat annoying. HAHA.

emo sekejap lepas tengok page tu. ada pulak tu kawan-kawan aku yang likes. nak kena ni.

k bai.

No comments:

Post a Comment