September 27, 2013

kisah pemandu teksi dan saya



Assalamualaikum

sepanjang 8 tahun kat kl ni, nak pergi memana je mesti naik public transport. ye, aku rakyat yg sokong public transport! *padahal tak de kereta*

dalam banyak-banyak public transport, naik taxi lah paling banyak kenangan. kenangan sangat. HAHA.

driver taxi yang baik hati ,

driver taxi yang ramah,

yang gatal

yang psiko

yang kedekut

yang berkira

yang tak gentleman

macam-macam lah.


tapi yang paling scary of coz la yang gatal and psiko. huwaaaa!

boleh tak pak cik teksi tu suruh aku duduk depan sebelah driver tu dengan alasan dia tak tau jalan. and me being naive and konon-konon kesian kat pak cik, end up takut sepanjang perjalanan. macam-macam doa aku baca. siap fikir nak cara nak escape dari teksi lagi if pak cik tu buat bukan-bukan.

pak cik tu bawak slow. slow yang mengalahkan kura-kura tu. aku rasa dia bawak 20km/j je kot. lepas tu, he keeps staring at me. aku rasa nak cungkil je mata pak cik tu. every time dia berhenti dekat traffic light dia pusing kepala die 90 darjah and tengok jee aku. aku punya la cuak takut dia buat bukan-bukan, dah la tak ada apa-apa nak lawan. aku fikir nak terjun je. *paranoid*

tapi alhamdulillah aku selamat. hehe.

lepas tu, macam mana pun aku tak kan duduk depan dah.big boss sikit kat belakang.

ada sekali tu, barang aku banyak sangat. berat-berat pulak bag tu. bole tak pak cik taxi tu bukak je bonet lepas tu die duduk je sambil tunggu aku masukkan barang-barang dalam bonet. tak tolong pun. tak gentleman la pak cikk ni! ni driver taxi tak gentleman! jangan naik taxi die. ahaha.

semalam balik pun naik taxi. tak kuasa aku nak jalan jauh-jauh dengan bag besar gedabak. balik seminggu je pun, barang mesti banyaaaaak. perempuan!

driver taxi ni baik.

bagi aku baik lah.

aku dah malas nak sembang. sebab penat. penat tunggu sampai 2 jam kot semalam. rasa nak duduk dalam taxi lepas tu tidur. tapi tak kan lah nak tidur kan.

driver taxi ni nak borak-borak pulak.

mula-mula aku layan sikit-sikit je.die tanya pun aku jawab sepatah-sepatah. tapi dia keep on borak-borak, aku pun layan kan jelah.

yang best dia cakap orang-orang taiping ni baik-baik. eh.   makin bersemangat nak borak. HAHA.

lepas tu cakap muka aku macam izzah. tak tau nak rasa apa.

lepas tu tanya-tanya aku ada boipren tak .

eh . eh

lepas tu tanya dia ada can la ni.

eh eh.

ini sudah lebih.

takpe , taxi dah sampai hostel.

bye uncle taxi.(kesian dia aku panggil uncle, padahal muda lagi)

saya rindu BFF sy laaah!



No comments:

Post a Comment