September 25, 2013

mission possible?

Assalamualaikum~

sekarang dah balik rumah, serius tak tau nak buat apa. well ikutkan, aku memang banyak mission nak buat after habis exam. tapi semuanya tak terbuat, lepas tu end up ke-boring- an di rumah.


ni antara yang aku plan lah konon-konon nak buat time cuti and before keje ni:

1) holiday!

susah betul nak plan holiday. eh silap. plan tu tak susah. nak realisasikan plan tu yang susah. aku dah expert bab-bab plan holiday ni T.T

especially bila nak plan satu class. erghh! susah sangat. ada je tak kena. orang ni tak boleh, orang tu ada hal, macam-macam wei. so kite narrow down je. ajak the gang je pergi holiday. tu pun susah wei.  to the gang, jom la korang pergi holiday. pergi Penang ke, pergi Pulau Perhentian ke., pergi mana-mana lah. asalkan bercuti.

2) nak hiking.

ah, yang ni pun sama. right after exam, time viva pun aku dah plan nak pergi Broga hill. penat aku plan sorang-sorang. semua busy je lepas habis exam kan. tak ingat pun plans aku. T.T

ok, takpe, tak jadi Broga kita  pergi Maxwell hill je. tapi nak pergi dgn sape kt tepen ni?uwaaaa. membe semua busy bekerjaya! T.T

3)memasak.

ni forever dalam list aku. sentiasa ada keingininan, ada niat nak belajar masak. tengok lah cuti kali ni menjadi ke tak. bukan tak nak belajar tp tak de driving force. setakat nak masak bagi tekak aku makan boleh la. kalau tekak orang lain, aku takut nangis pulak nnti orang tu makan. heehe:P

tunggu nak kahwin la baru belajar betul-betul. eh.

4)nak tengok tv sampai lebam

owh yang ni sentiasa berjaya. no doubt!

well, hobi aku adalah tengok tv ye kawan-kawan. kalau ikut hati aku yang gile ni, aku bole tengok tv dari celik mata sampai pejam mata balik. tak ada masalah. any cerita aku layan. tell u, cerita tamil pun aku layan ok? lagikan pula cerita korea. time cuti semua siaran tv aku hafal.haha

tapi sekarang rasa dah ok sikit kot addicted dengan tv. dah tak kisah if tak dapat tengok satu episod drama yang aku follow. dulu tak boleh ok. dah besar kan.:P

5)nak menjalani gaya hidup sihat.

poyo tak poyo tak? haha

dah lama tak bersenam. lepas tu makan pun tak beringat. just nak jaga kesihatan.aiceyh. tapi tak tau celah mana nak bersenam nya. dolu-dolu rajin jugak jogging.sekarang malasnya oi.nak fit before kerja. kang nanti tak tercabut pulak gigi patient sebb doc tak fit.T.T


jogging dalam rumah pun boleh laa.

ok tu je cita-cita aku untuk cuti yang tak semenggah ni. tak boleh terlalu ambitious nanti kang end up tak buat apa langsung. sadis. T.T
mak nah comeeey!:)

 tak nak pulak start kerja awal tak naaaaak!! bagi la aku cuti lelameeeeeeeeeeee please!


No comments:

Post a Comment