December 12, 2013

telefon

Salam~|

bagi kebanyakan orang, telefon ni macam dah jadi nyawa. kalau tak ada telefon macam tak boleh hidup gitu. HAHA. ini semua poyo!

well for me, yes, my handphone is a must kalau nak pergi mana-mana. even nak pergi kedai dekat-dekat.

dulu-dulu tak ada la sangat. tapi bila aku tengok membe aku yang jenis suka tinggal phone ni, baru aku sedar penting kot nak bawak handphone ni ke mana-mana.

contoh bila aku keluar, ada something happen, tayar kereta pancit ke,boleh terus call abah. dulu bila dekat hostel, pergi kedai bawah pun bawak phone. sebab selalunya aku pergi kedai bawah sensorang. lepas tu takut terperangkap dalam lif. sebab Izzy penah terperangkap dalam lif. HAHA.

and sekarang Hp ni dah jadi segala-galanya. ini semua poyo part 2

handphone ni lah calendar aku, alarm clock aku, mathurat aku, emel aku, google aku, and sekarang dah tambah function, facebook, instagram, twitter, and whatsapp.. dulu selalu online kat Della jek, tapi sekarang dah malas. semunya handphone

yang buat lagi terasanya of cos la instagram and whatsapp. insta tu segala mak nenek kedai shopping aku follow. and aku pun dah ada feveret kedai yang selalu aku update. lepas tu set dalam mind nak beli. arghhh!

sekarang tak dapat window shopping dah! therapy untuk aku yang menganggur nih. T.T

sedih..

si sopia siap cakap :'saya tengok kakak macam monyok je tak dapat main handphone'. ekekeke.
 ' tapi tak monyok sangat'

bahahaha

ni lah budak budak zaman sekarang.

attached dengan fon jek. tak bersosial langsung. kalau dulu if aku sibuk dengan fon, ally and izzy dah tau, kalau cakap dengan aku pun mesti useless. HAHA. sebab aku tak boleh focus untuk 2 benda. kalau dah dengan fon tu, jangan harap aku dengar ape diorang cakap.

well the good things henfon rosak is, aku start reading la balik. baca novel-novel yang separuh tu. last week pun ada beli buku baru tapi tak baca apa pun. ni boleh lah baca. lepas tu, newspaper pun aku baca habis. nampak sangat tak boringnya di situ? HAHA. tak ada la aku kena alzheimer nanti.

kalau tidak, sikit-sikit insta. dah la aku ni jenis cepat terpengaruh.nak pegi unfollow sayang.. HAHAAHA

but the bad things is, aku ni susah nak balas message.the conventional message tu. HAHA.

semalam kawan aku mesej,hujung mesej siap pesan suruh reply if aku dapat mesej. still aku tak reply. hehe. aku baca mesej die separuh je. panjang sangat.
tak tau lah kenapa. tapi cam liat je nak balas message. kalau kat whatsapp tu boleh tahan lagi la. selalu aku reply. sebab nya message tu akan pop up.

tambah-tambah bila aku tengah window shopping kat insta. HAHA. 


Kalau call pun sama. sebab selalu fon dalam bilik. aku berada di mana-mana. call pun susah nak pick-up. Lyd selalu bengang jek bila call aku tak pick up. siap cakap semua dentist susah nak pick up fon. HAHA.

so sekarang aku pinjam handphone mak aku yang nokia jenis lama tu. yang lampu kuning and siap ade torchlight atas tu. T.T.

ally ko mesti tau fon mana. ahaha.

terasa betul jurang bila dah penah pakai smartphone.

ok nak pegi usha i pong!
till nex time.

bai.

No comments:

Post a Comment