April 13, 2011

Day 2 at HKL


hari ini hari kedua aku pergi hkl.hari ni masuk ward medical.perghh,sesak kot.penuh katil.aku yang tengok pun terus rasa pening.sebab ramai sangat.kali ni mostly patient lelaki.huhu.tatao la if aku masuk ward lelaki je tadi.

lepas tu,pergi la nak clerk pak cik ni.pak cik umur dah 51 tahun.dia ada heart failure.kesian aku tengok. dia ada pitting edema,kaki dia jadi besar,both sides,left and right.pak cik tu kata dia masuk hospital sebab kaki dia jadi besar tu lah.bukan pasal sakit jantung.yelah,pak cik tu tak tahu.sakit jantung tu la yang buat dia dapat pitting edema tu.

lepas tu,kitaorang cuba la auscultate pak cik tu.heart murmur memang sangat obvious,senang je nak dengar dekat sthetoscope tu. dia jugak ade displace apek beat and cardiomegaly.

tengok pak cik tu nampak sedih je.
tak tahu kan apa pak cik tu rasa.
aku bersyukur aku sihat dr sebarang penyakit,family aku pun sihat, tak ade la sakit-sakit berat camnie.


alhamdulillah.

sampai sini dulu.

peace

arios!

No comments:

Post a Comment