September 22, 2012

malacca trip




Assalamualaikum~

hari khamis lepas aku dengan alia gerak ke melaka. de-stressing in malacca bak kata sarah. tapi aku just pergi berdua je dengan alia. plan last minute. macam dah tak jadi but after all we made it!
ready to go? oops, alia kene cropped sikit.
kitorang naik bus dalam pukul 11 pagi and around pukul 2 petang dah sampai melaka. mula-mula macam lost jugak. dah sampai stesen bus, tak tahu nak naik bus mana untuk ke pusat bandaraya. but nasib baik lah melaka ni tourist friendly, senang je dapat guide nak pilih bus mana.


after dah check in dekat hotel, which ktorang just pilih randomly with affordable price, bermula-lah mission menjelajah melaka! hooyeah.

mula-mula tak tahu nak pergi mana, boleh tak ktorang masuk melaka megamall and mahkota parade which is similar to any other shopping mall yg berlambak-lambak kat kl tuh?

tak rock langsung datang melaka tapi masuk shopping mall. go visit historical place la wei.

disebabkan dah datang melaka bandaraya bersejarah, haruslah melawat tempat-tempat bersejarah, ye dak?



ala- ala macam explorace without map, ktorang belasah je jalan. jumpe jugak kapal nieh.

ce teka aku dengan sape nie?

yg ni sape pulak? sape teka betul dapat hadiah misteri.lol

meriam atom kiri kanan. beware!
rempah ratus barang dagangan.

have a break.

introducing...melaka

penatt mak jemah oi!



banyak lagi tempat yang ktorang pergi. tapi nanti aku buat sambungan nye ye. insyaAllah kalau rajin.hehehe.

but ade satu incidence yang jadi trus menyebabkan mood aku lari jauh-jauh balik ke hostel trus. ceh. nanti ak cerita.

till now!bye!


No comments:

Post a Comment