May 11, 2013

saya membebel.

Assalamualaikum~

lama gila tak menulis. kadang-kadang ada idea, tapi malas. ye, penyakit malas aku kadang-kadang memang chronic.

so sekarang ada masa nak menulis. ade mood. sikit. haha.

tapi tak ade idea pulak. boleh gitu?

takpe, dengar ajelah aku membebel.

btw, aku dah gunakn voucher buku rm 250. tahun ni macam useful sikit voucher aku tu. at least aku ada beli satu buku education. hahaha. persediaan nak masuk oral surgery dept lepas ni. huehuehue.

sekarang aku tengah baca buku ni : tuesdays with morrie.
tuesdays with aisyah?anyone? hehe



ada kawan aku pernah tanya, macam mana aku pilih buku? as in, how u know that book is good/ not?
pada aku, untuk english book, aku lebih suka pilih novel tu berdasarkan author tu.

contoh, if nicholas spark, aku memang tak kan teragak-agak nak beli novel baru die, sebab aku dah tahu the way he writes. pasal buku aku agak cerewet. bkn plot or jalan cerita je nak kena menarik, the way the author deliver the story pun penting. kalau plot dah tah pape lagi la kan.


macam jodi picoult, aku ada novels die, tapi lepas ni aku tak kan beli dah. sebab plot die terlalu berat. hahaha. aku nak yang santai-santai gitu. but the way she writes is of no doubt.menarik.



aku ni species even tak suka novel tu, aku tetap akan baca sampai habis. tak kira lah novel or ape reading material sekali pun. be it historical, biography or travelogue. tapi yang tak best tu biasalah, akan ambil masa sikit nak habiskan. hehe.

owh, ni hadiah dari kawan aku masa birthday aku last year. Leasley Pearse, author ni baru first time aku try buku die. and sorry to say, this maybe the last time. erghh. terlalu over and plot ntah hape-hape. kelam-kelibut. english pun macam english pasar sikit. boleh gitu? hahaha
boleh gila aku baca novel ni. grrrr!



owh, sekarang ni aku tengah berjinak-jinak dengan literature. hehe. aku dah try Harper Lee and Jane Austen. biasalah buku-buku classic ni ambil masa sikit lah nak faham. but once dah baca, not bad.



aku punya favourite reading material of course biography. tak tau kenapa. maybe sebab aku suka nak tahu macam mana orang fikir kot. so sekarang yang ada dalam list waiting untuk di baca:
cant wait to read this!^^




kalau novel melayu pulak, disebabkan dah terlalu banyak kat kedai-kedai buku, aku dah tak tahu yang mana satu yang best. and biasanya aku akan tanya kawan aku yang hantu novel tu. sape lagi kalau bukan Cik Al kitewww. muahaha.

dia lah yang akan suggest novel melayu apa yang best. and selalunya aku pinjam novel die je.. hueheue. tapi untuk novel melayu aku suka syud. ye, aku suka Syud. *btw syud ni perempuan ok*. aku suka watak-watak dalam novel dia. aku suka azril mustaufi and pacai. hahaha. boleh?
salah satu novel syud yg aku suka. kalau syud menulis, mesti aku beli.



next buku yang dah lama ngidam nak beli tapi hari tu sayang nak beli guna voucher:


tapi aku paling tak boleh terima buku macam ni:
me dont likey.
ni lah hasil dari rm100 voucher buku aku:
perang arab israel pun menarik.*curi-curi baca*


aku yang semakin gemok.
ok, dah habis sesi membebel. selamat membaca!
*membaca jambatan ilmu*

No comments:

Post a Comment