June 27, 2013

sincerity

Assalamualaikum~

susah betul kan nak buat kerja dengan ikhlas? heh, sekarang ni kat clinic esp wilayah clinic banyak betul patient.

and sekarang ni masing-masing reluctant nak treat patient. dulu masing-masing nak kes. if tak dapat patient rase macam tak fair pulak. sekarang semua mengelak nak treat patient termasuk lah aku.

kenapa?

sebab banyak requirements dah siap.

kebanyakan tinggal RCT , Crown n bridge je. kes-kes macam scaling, tampalan or cabutan ramai yang dah mengelat. at least kes cabutan ok lagi.

kes scaling and tampalan amat lah leceh. ah, susaaah betul nak buat kerja dengan ikhlas semta-mata nak tolong patient kan?

dulu masa year 3, dapat kes tampalan tu dah besar rahmat. happy sangat. yelah, time tu nak siapkan requirements kan.

bila kes dah banyak siap, semua malas.

macam tadi. ade out patient. serius malas nak buat. c/o: bleeding gums. aku dengar je CC dah tau, ni mesti nk kena buat scaling. dah tu patient tu foreigner, dr bangladesh pulak. mak aih.
waktu cakap pun dah ada halitosis. siap ade history betel nut chewing lagi.

dengar history je, belum buat i/o exam lagi, dah tau mesti severe ni calculus and plaque. bukak je mulut, pergh terbaik cek habaq hang.!

banyaaaak oii calculus. siap staining lagi. huwaaaaaa. nak nangis rase. kalau boleh refer junior dah lame aku refer.tapi mengenangkan patient rase concern sangat mulut die berdarah, kena la do something kan?

so as a precautions, there you go:

even xde mood masih sempat berposing.:P


aku pakai extra face masks, sebab tak tahan bau, extra goggle, and extra apron. semua double hokey? actually goggle tu aku tak perasan pun double. kawan aku tegur baru aku noticed. haha. xpelah. bergaya sikit dekat clinic. boleh gitu?

kadang-kadang aku marah dengan patient. macam mana diorang boleh ignorant sangat pasal oral hygiene?erghhh! macam patient tadi, selama 38 tahun tak pernah jumpa dentist? apekaaaah?

well, tak boleh nak salahkan dia. at least dekat Malaysia memang ade nurse and dentist yang datang check dekat sekolah. kalau tak aku pun tak jumpa dentist ape?

hurm, so sekarang ni aku tengah train untuk bekerja dengan ikhlas. nanti dah kerja betul-betul mana ade log book.tak de requirement semua. lagi laa kena ikhlas kan?

so macam mana nak bekerja dengan ikhlas?
at least boleh senyum dengan ikhlas.:D
sincerely,
aisyah.

huehueheu.

sebab tajuk sincerity kena end up dengan sincerely. ahaha:P

4 comments:

  1. Hi,
    Nak tanye, if buat braces dekat Mahsa College ada waiting list jugak ke mcm government hospital? And how much is the cost for braces?

    Thanks and selamat berpuasa! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi.. yup.still ade waiting list. tp waiting list tak sepanjang gomen. and harga tuk barces rm1000 if tak salah. even for outsider. still dr yang buat braces sebb student tak boleh buat.:D

      datang la, bole masuk waiting list cepat2.

      Delete
  2. Salam sya, nak tanya lah waiting list untuk buat braces ni mmg lama ke? Emm sb tadi kite call dia cakap dalam setahun dua tahun :'( ramai lagi ehh? *sigh*

    ReplyDelete
  3. Salam sya, nak tanya lah waiting list untuk buat braces ni mmg lama ke? Emm sb tadi kite call dia cakap dalam setahun dua tahun :'( ramai lagi ehh? *sigh*

    ReplyDelete