April 15, 2014

rutin

salam~

aku rasa aku orang yang rutin. aku suka buat benda yang sama setiap hari. kalau pergi kerja aku suka ikut jalan yang sama je pergi balik.

bulan lepas aku dekat hospital, bulan ni aku masuk clinic. dah la masa first month nak adapt dekat hospital tu aku ambil masa sikit, ni bulan ni transfer pulak clinic. dah satu hal nak adapt balik.

tapi takpe, aku just amek masa je nak adapt. bukan tak boleh adapt langsung. ambil masa nak beramah mesra dengan staffs, dengan colleagues.

oh, tujuan aku nak cakap rutin ni sebab pergi balik kan aku ikut jalan yang sama, so aku selalu nampak sorang uncle ni.

pagi-pagi dia akan berdiri tepi jalan dekat simpang area rumah dia. lepas tu siap pakai sport shoes dengan tongkat. aku tengok macam polis trafik pulak dia berdiri situ.cuma attire je lain. Uncle ni indian. aku assume maybe dia dah retire. and nampak baik. izzy selalu cakap aku terlalu ber prasangka baik dengan orang.

izzy, ko jumpe uncle ni mesti ko rasa dia baik. serius.

tapi yang peliknya, simpang and rumah dia tu agak jauh. tak kan uncle jalan kaki sorang-sorang ke simpang tu? itu yang buat aku fikir setiap pagi. HAHA. and sampai sekrang ak still fikir. 

and selalu uncle akan angkat tangan la dekat aku. aiceh. macam kenal je kan.

waktu balik pulak dia memang akan duduk depan rumah dia. and aku mesti lalu depan rumah uncle. aku siap pusing nak tengok uncle lambai tak. HAHA. macam biasa, mesti uncle angkat tangan.

dulu-dulu aku sengih je la kat uncle. sekarang siap lambai lagi. HAHA.

semalam waktu pergi aku ikut jalan lain, masa balik aku balik awal pulak, tak dapat jumpa uncle.

harini pulak uncle tak ada waktu pagi dekat simpang. waktu balik je sempat berlambai-lambai. HAHA. tu pun happy.

ape la aku ni. pasal uncle yang tak-tau-nama pun boleh happy.


tu je lah rutin aku. pergi clinic balik clinic. treat patient. kadang-kadang hang out dengan fydo2 lain.balik rumah tengok tv,lepas tu tido depan tv. T.T

macam ni je life dah keje ? yang aku tak sabar-sabar sangat nak keje tu? macam ni je?

semua part ade 'je' except time gaji. hehe


i miss my dearly friends so much.
convo nov '13


k bai.

No comments:

Post a Comment