May 19, 2013

Delayed respond

Assalamualaikum~

aku ni manusia yang selalu ade delayed respond. contohnya, aku selalu rasa tak kisah pun, tapi when the things really happened, then only i care.

example 1:

lepas habis UPSR, aku adalah bangsa yang paling excited and tak sabar-sabar nak masuk asrama. haha. boleh gitu? result upsr pun ok. boleh la nak masuk asrama. walaupun begitu, *skema kau*, aku hanya nak masuk sekolah asrama yang pemes-pemes aje. HAHA. contoh macam MRSM or sekolah sains.

aku pun ade pergi buat ujian kemasukan ke sekolah taayah, Ipoh. tunggu punya tunggu, MRSM  ke, sekolah sains ke taayah pun tak nampak bayang. huwaaaa:(

aku hanya dapat satu offer je. tu pun kemasukan ke sekolah agama raja nazrin. well, bg aku tak cukup pemes sekolah tu, so tak nak lah. HAHA.:P

aku pun sambung lah belajar ke SmkTT, dekat taiping jew. tapi nak masuk situ ko hengat senang ke? sebab aku dah kira lambat sikit masuk situ.terpaksa abah aku panjat pejabat pendidikan, nak jugak-jugak aku sekolah situ. iolls relax je. hihi

so, dapat lah jugak aku masuk sekolah elit kat taiping tu. *elit la sangat*
kekecewaan tak dapat masuk asrama aku lupa sedikit demi sedikit. ceewah.

after 3 tahun kat situ, and after PMR again, aku apply nak masuk asrama. and again aku excited tak sabar-sabar, tergedik-gedik nak jugak-jugak masuk asrama.

alhamdulillah dapat MRSM. :D

first day register macam biasa. tok aku pun siap ikut hantar aku masuk sekolah asrama. maklumlah pertama kali nak duduk jauh dari family.

selesai je semua urusan pendaftaran, petang tu, family aku dah nak balik.time tu aku still excited, still tak sabar-sabar nak menjalani kehidupan berasrama. gitu. HAHAH.

waktu family aku balik, tinggal aku dekat asrama, aku tak rasa apa-apa pun. aku tak nangis pun* mane leh nangis, kena ah control macho dowh*, but serious aku rasa happy. yay!!

after seminggu or 2 minggu baru aku rasa sesuatu. ye, itu dia. baru aku rasa sedih. baru aku rasa homesick. baru aku rasa nak keluar dari hostel, tak dah stay asrama.waktu tu baru lah macam-macam rasa aku rasa.

actually, aku tak kisah kena basuh baju sendiri,kena buat semua kerja sendiri, well, aku kan independent punya olang. so no hal lah. yang aku kisah is homesick!

aku rindu dekat rumah. aku rindu dekat katil aku. aku rindu nak makan mak aku masak. aku rindu dekat adik-adik aku, aku rindu dekat mak aku.*shy*

setahun okeh aku homesick. ye kawan-kawan setahun. mase f4 tu tak payah cakap la result aku. asyik demam je. time prep orang semua study, aku tidur. mane tak nye sebab asyik demam.. dalam setahun tu jugak lah aku kena demam campak*tua-tua baru nak kena*, sampai aku cuti 3 minggu. ngeh3.*ambik kesempatan*,semuanya yg buruk-buruk ajelah pada aku dalam setahun tu.setahun jugak aku merengek-rengek kat mak aku nak keluar hostel.tak maaau dah duduk asrama aih

well knowing my mother, surely she dont allowed.

tapiiiii...

cinta pertama yang mengubah segala-galanya. HAHAHA.*poyo*

well, tak payah la cerita cinta pertama, lari tajuk.naik f5 aku dah ok. hehe.sebab ape? :')


kesimpulannya just nak cakap, aku selalu tak rase ape-ape mula-mula tu. well, maybe sebab aku ni suka take things for granted, haih, ubah please?

actually aku nak cerita pasal delayed respond yang lain, yang aku baru rasa and tengah rasa sekarang. tapi tercerita cerita lama pulak.

takpe, kalau rajin aku update.

tapi kawan-kawan aku sangat awesome! ye, mereka sangat manis. macam madu! suka support aku eventho kawan dia ni pun bukanlah betul sangat. tapi sebabkan mereka kawan aku, diorang support tanpa berbelah bahagi. memang awesomeeee lah koraannng!

and they made me feel good!they made me feel its ok, i'm better than that 'someone',they made me feel that i've taking the right decisions,they always behind me thorough thick and thin and most importantly they always support me no matter what.

thank you kawans!!!
gambar mase year 1. comel kan kami?? HAHA




No comments:

Post a Comment