June 15, 2013

Belanga

Assalamualaikum~

hari ni tak pergi mana-mana pun. duduk diam-diam dalam bilik. sebab? hehe. menghabiskan puasa ganti, tercabar iman kawan-kawan aku ajak g masjid india. urghh.

alhamdulillah, dah habis pun puasa aku. fuh, walaupun lambat tapi sempat jugak ye? bole gitu? haha:P

ni cerita last week. last week aku pergi Times and Mid valley in 1 day. tamak nye kau nak pergi 2 shopping malls sekali walaupun naik public transport gitu.

tujuan pergi Times sebab nak shopping. lama tak shopping baju murah-murah dekat Times. HAHA. dentist tak de duit, haruslah shopping murah-murah jew. yang lecehnya pasal Times sebab jauh. jauh dari hostel lah. nak kena amek bus dulu, then monorel.

aku manusia paling malas kalau naik public transport ni nak kena tukar-tukar. tapi di gagah kan jugak diri sebab nak jugak pergi Times. sampai-sampai breakfast aunty anne dulu. lapar kemain. tak ada energy nak shopping nanti. haha. boleh ?

shopping kejap je, pusing-pusing cari yang berkenan di hati. jumpa dress yang aku usha dekat online and it's way cheaper hokey? aku dah tau korang mesti amek sini punya! haha

tapi tak beli pun. haha. sebab long dress, and aku kan minah rockers, kang tak pakai pulak dress ni. banyak dress tak terpakai. beli sebab cantik tapi bila aku nak pakai rasa cam pelik. cam tak kena je dengan personaliti diri. hahaha boleh gitu?

naseb baik kawan aku setia, die pun cam dah give up nak teman aku. tapi dia dah banyak experience teman aku shopping. so na hal lah, ye dak mok cik? even aku try baju tak beli pun dia dah no hal? hahaha:P

dah beli baju serba sikit, kitorang laju-laju keluar dr Times sebab nak kejar zohor dekat Mid. time ni belum lunch lagi. aku dah kebulur . tp di tahankan jugak sebab plan nye nak lunch dekt Mid.

zohor pun dah lewat so alang-alang terus tunggu Asar. lepas Asar baru kitorang nak cari makan.

mula-mula masuk Rasa Utara,sebab aku nak makan nasi, tak nak western or any fast foods, terus tekad masuk situ sebab konon-konon dah malas nak memilih sangat. sekali masuk, belek-belek menu, tengok orang sebelah makan, aih ciput sangat nasi ni. macam tak cukup je. harga standard lah.

sekali kawan aku suggest makan dekat Belanga. aku pernah makan dulu sekali. waktu tu, time aku makan, tak sedap langsung. ye tak sedap. dah set dalam mind, if orang cakap Belanga mesti akan respon:
'tak sedap ah makan situ, aku pernah makan dulu'

disebabkan kawan aku ni pro bab makan-makan ni,and die suggest nasi kerabu dekat Belanga tu sedap and portion die pun banyak, aku pun okey jelah.

lagi pun aku trust kawan aku ni sikit pasal makan-makan. Hihi.


ni lah aku order:
nasi kerabu ayam perchik

kawan aku order nasi dagang. not bad

tak sabar nau nak makan.



sedap weyh. ke aku tengah lapar time tu?? yang pasti memang sedap lah. ayam pun bessaaar punya, even aku tak habiskan. hehe.

so kawan aku dengan bangganye cakap die dah berjaya ubah persepsi aku terhadap Belanga. aiceh. aku tengah lapar kott time tu.. mihmih


perut kenyang suka hati. lalala!

pergi Boost juice pulak sebab kawan aku ada voucher. tapi aku punya masam, sesuai untuk orang constipate kot. kawan aku punya sedap, manis-manis gitu, semanis aku.hihi



aku beli topical fruit crush kot tak salah, kawan aku amek juice watermelo+lychee if tak silap. sila try yang watermelon n lychee ye.

ok sekian.
p/s: doakan aku untuk final korang!

No comments:

Post a Comment